Friday, June 22, 2007

my playlist for this month

Wednesday, June 20, 2007

kenali suara latar utk Oshin,Shin Chan,Doraemon,Ultraman 1/3





kelas tarian

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

adoiiiiii penatnya lahhhhhh baru balik dr kelas tarian

Tuesday, June 19, 2007

some thoughts :~(

















secebis hati

cinta ini kadangkala menyakitkan. betulkah? cinta ini kadangkala menyenangkan. betulkah? apa itu cinta bagi setiap insan? kasih sayang yg bagaimanakah sehinggakan diberi gelaran cinta itu. kadangkala cinta menyakitkan. aku setuju. terasakan seolah-olah ingin lari sahaja dr cinta. betulkah hati ini tidak mempedayakan kita? betulkah ianya tidak bermuka-muka sepertimana manusia? berapakah nilai cinta? di zaman ini nilainya mungkin sama seperti sepinggan mee goreng sahaja kerana mudahnya manusia membeli cinta. tapi mungkin juga ianya setinggi matahari yang indahnya menyinari bumi namun tidak sekali-kali dapat dimiliki. aku terkeliru. apakah mudah cinta itu atau hati itu yg berubah?


insan yang kerdil menghadapMu
Ya Tuhan

Saturday, June 16, 2007

daddy the best

Largest Database of Images For Comments And Profiles at FreeCommentTags.com

Profile Tools, free myspace layouts, comment codes, images, Myspace Layouts


Poem for Dads

Right around the time I turned three,
his deep voice entered my memory.

I needed to hear I was good enough,
that my awkward years would make
a diamond from the rough.

I always was the apple of his eye
that beheld my every mistake
and turned it into pride.

He gave me gifts of wisdom
way beyond my years,
he showed me there could be love
even through the tears.

A devoted champion
he comes in many forms:
mechanic, carpenter, handyman,
a witness when I was born.

Sports fanatic, tutor, a great big hugger,
artist, war hero, news anchor, scholar,
medicine man, dream weaver, and music lover.

Some are by blood, some linked by hearts,
it matters not how fathers get the part.

If Heaven’s gates await
then that’s where I’ll be,
once again coming home to
where my dad waits for me.



uwaaaaaa!!! byk buat dosa ngan abah nieh (mulalah aku emotional nieh)

resepi baru untuk bakal isteri

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Resepi kita hari nie ialah AYAM GORENG BEREMPAH TAK KUNJUNG TIBA

Bahan-bahan nya ialah:

-sudah tentu ayam-minyak masak,kalau boleh cap jalen(ada ker?)

-kicap jalen(hah yg nie mmg ada)

-sos jalen

-rempah ratus yg malas nak sebut sbb beratus-ratus

-lagi korang tanya lah kat mak anda..

Ok cara-caranya plak;

Pastikan ayam yg digunakan sudah disembelih dan kalau boleh ayam kampung yg dahpun akil baligh. Untuk sembelih anda boleh panggil tok imam masjid kampung anda. Kalau tok imam sibuk ajk masjid pun boleh juga dan bukannya Ah Chong yg buka kedai repair basikal belakang rumah anda. Tuang minyak masak ke dalam kuali. Tunggu sehingga minyak betul2 panas. Anda boleh lah melakukan aktiviti lain sementara menunggu minyak panas. Ambil masa ini untuk melakukan senaman ringan. Selepas melakukan senaman ringan, cuba berlari-lari anak disekeliling rumah. Bila sudah bosan cuba pula berjoging sepanjang taman di rumah anda. Pastikan anda melakukan senaman ringan yg betul untuk mengelakkan org di taman usung anda balik rumah sebab kaki anda krem. Cara untuk memastikan minyak sudah cukup panas, caranya mudah saja. Ambil jari anda,kalau malu anda boleh minta bantuan adik anda. Letakkan jari anda di tepi kuali dan bila secara spontan anda menjerit…adoi!! ,maka minyak sudah betul-betul panas. Pecah sebiji telur ayam dan masukkan ke dalam kuali tadi. Anda tidak perlu menggunakan hammer ataupun apit-g untuk memecahkan telur tersebut,memadailah dengan menggunakan sudu ataupun pecahkan di tepi kuali dalam skala 90 darjah. Bila telur tersebut sudah panas angkat telur tersebut dan letakkan di pinggan. Hiaskannya dengan menabur bawang goreng ataupun timun untuk menambahkan lagi kesedapan makanan. Jangan tabur macam nak tepung tawar mempelai bersanding pulak. Macam orang kahwin nanti jadinya.Ayam tadi ambil dan masukkan ke dalam peti sejuk. Anda boleh gunakan pada hari yang lain.Inilah yang dikatakan family planning. Panggil sanak saudara ataupun rakan taulan ke rumah anda untuk merasai hasil masakan anda. Menu ini sesuai untuk hidangan 2 orang dan boleh ditambah dengan masak lagi beberapa telur ayam. Akhir kata selamat mencuba dan pasti anda tak akan boleh lupakan masakan ini sampai bil-bila. Tapi saya tak janji tau..kekekeke MENU INI DI TAJA OLEH MINYAK MASAK CAP ROKIAH DAN SUAMINYA.“SUNGGUH MURNI MACAM CIKGU SRI MURNI”

**ngang gak org yg reka nieh

Saturday, June 9, 2007

wanna know how your name sounds like in Japanese? Just for fun









ok, let's try this :





A- ka * B- tu * C- mi * D- te * E- ku * F- lu * G- ji * >H- ri * I- ki * J- zu * K- me * L- ta * M- rin * N- to * >O-mo * P- no * Q- ke * R- shi * S- ari * T-chi * >U- do * V- ru * W-mei * X-na * Y- fu * Z- zi
For example, my name is NURUL
SO,
n = TO
u = DO
r = SHI
u = DO
l = TA
So, my Japanese name is Todoshidota...now, you try!! Have fun!!

cinta

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Friday, June 8, 2007

SOME MALAY JOKES

Mari terjun!!!

Dalam satu kejadian yg agak susah nak diterima akal, iaitu sebuah kapalterbang telah mengalami kerosakan enjin dan sedang menjunam hendakterhempas, terdapat 5 org penumpang di dalamnya tetapi beg parachute kecemasan hanya ada 4.

Berkata laa penumpang pertama, "Aku Hafiz Hashim. Malaysia perlukan aku.Kalau aku tadak, mcmmana nanti Malaysia nak menang All England lagi?". Laludia mengambil beg pertama dan terus terjun.

Penumpang kedua pulak berkata, "Aku Hillary Clinton, bekas calon presidenwanita pertama di US. Aku seorang yg paling bercita2 tinggi dan aku jugasenator New York. Aku juga berpotensi nak jadi seorang President". Dia pulamengambil satu beg dan terus terjun.

Penumpang ketiga menyampuk, "Ahh... aku President US! George W. Bush. Aku ada tanggungjawab yg berat untuk menjaga sebuah negara yg kuat. Tambahanpula, akulah President yg terpandai dlm sejarah US. Org Amerika mana yghendak melihat aku mati?". Dia terus menyentap satu beg dan terus terjun.

Penumpang keempat, Osama Bin Laden berkata kepada penumpang kelima, seorangbudak berumur 10 tahun, "Saya seorang Muslim dan saya berserah kpd Allahutk menentukan hidup dan mati saya. Adik ambillah beg parachute yg terakhir tu".

Budak 10 tahun itu menjawap, "Jgn bimbang. Ada satu lagi beg parachute utkpakcik. President terpandai dalam sejarah US tu terambil beg sekolahsaya!!!".

Free Myspace Dividers



Deduksi

Jiran 1 : Wahh... baru pindah ke?
Jiran baru : Ah... ya. Saya baru pindah ke sini. Cantik ye kat sini.
Jiran 1 : Encik ni kerja apa?
Jiran baru : Oh... saya ni seorang professor di universiti. Saya mengajar pasal deduksi.
Jiran 1 : Deduksi? Apa kebendenye tu?
Jiran baru : OK. Mcm ni. Saya bagi satu contoh. Saya nampak ada rumah anjing kat belakang rumah encik. Dengan itu, saya dapat rumuskan yg encikni bela anjing.
Jiran 1 : Ya, betul.
Jiran baru : Fakta tadi membawa saya merumuskan yg encik ini berkeluarga.
Jiran 1 : Huh... betul lagi.
Jiran baru : Dan fakta yg encik ni berkeluarga membolehkan saya merumuskanyg encik ini beristeri.
Jiran 1 : Tepat sekali.
Jiran baru: Itulah deduksi.

Petang itu...

Jiran 1 : Saya baru je bersembang dgn jiran sebelah... baru pindah.
Jiran 2 : Ooo... dia kerja apa?
Jiran 1 : Dia ni seorang professor, mengajar deduksi.
Jiran 2 : Apa tu??
Jiran 1 : OK, saya bagi contoh. Awak ada anjing kat rumah?
Jiran 2 : Tak.
Jiran 1 : Aishehman...

Free Myspace Dividers



Bodoh

Dua org bos besar sedang lepak2 sambil minum kopi di Coffee Bean. Bos sorang ni berkata, "Hey, awak nak tahu, saya punya driver punya laa bodoh.Kalau tak percaya, sekejap saya panggil dia". Dia memanggil driver dia danberkata,"Ah Beng... awak amik ini RM10, pergi kat showroom dan belikan sayaPorche 911 Turbo". Ah Beng jawab,"Yes sir! Orait!!" dan terus bergegas keshowroom kereta.

Bos yg satu lagi pulak berkata,"Ohh.. tu ok lagi. Saya punya driver lagi bodoh. Leman!, meh sini kejap!!". Leman berlari ke bosnya. "Apahal tuan?".Bosnya berkata, "Awak pegi balik rumah, check sama ada saya ada di rumahatau tidak". Leman jawab, "Orait tuan!!", lalu bergegas balik ke rumahbosnya.

Bosnya berkata kpd bos satu lagi, "Tengok! Si Leman ni mmg bengap nak mampos. Dah tau saya kat sini, takkan laa dia tak boleh fikir yg sayani ada di rumah ke tidak. Hahaha...".

Petang itu, bertemu laa dua org driver tadi.

Si Ah Beng berkata,"Lu tau ka,gua punya bos aa... maaaaanyak bodoh laa. Dia kasi sama gua sepuluh ringgitsuruh beli Porche. Dia tatak tau ka ini hari, hari Ahad. Mana kedai bukak?".

Si Leman balas balik, "Hehe.. bos aku laaagi bodoh. Ada ke dia suruh aku check dia ada kat rumah ke tak. Dia ada henset, call je laa rumah kalau naktau sangat. Bengap betul".


Free Myspace Dividers

gosh...its the end of school holidays

and i have to go to work next week!!!!_&((*^&*^&%(^$%^#$&

let's make fun of my super sweet sixteen...this is fun

Wednesday, June 6, 2007

The Faith of My Fathers- A Family Memoir by John McCain

Today, I watched an amazingly inspiring movie- The Faith of My Fathers- A Family Memoir which is based on best-selling memoir (I've told you i love reading autobios!) by John McCain. Books by politicians are not often worth reading, but John McCain's Faith of My Fathers is an astonishing exception to the rule. The Republican senator from Arizona has a remarkable story to tell--better than just about any of his peers--and he tells it well, with crisp prose and an unexpected sense for narrative pacing. The beginning of the movie concerns his naval forbears: his grandfather commanded an aircraft carrier in the Second World War, while his father presided over all naval forces in the Pacific during the Vietnam War. They were the first father-son admirals in American history. Young John McCain knew he had enormous shoes to fill and rebelled against many of the expectations set for him. At the Naval Academy, he was nearly expelled, graduating fifth from the bottom of his class. He never became an admiral, but achieved fame another way: as a naval aviator in 1967, he was shot down over North Vietnam and spent several years in POW camps (McCain is famous for the five years he endured as a prisoner in the Hanoi Hilton, the most notorious POW camp in Vietnam), where he was beaten, tortured, and nearly allowed to die (it was so horrific to see how war prisoners were tortured). McCain describes the awful details of his imprisonment and tells how he stayed mentally strong during seemingly endless months of solitary confinement and how he communicated in code with fellow captives. Faith of My Fathers concludes with McCain's release and contains no information about his subsequent political career, which is to me is good coz I have more interests in his life story as a war prisoner rather than being a political leader. It is, nonetheless, a complete and compelling memoir of individual heroism. The faith McCain avows is a simple one: "in God, country, and each other". I'm definitely gonna get this book at Kinokuniya.

Tuesday, June 5, 2007

countdown to MY birthday

hahah.....its already June 6 (6.6) which is kinda significant to my birthday that falls on 8.8. hmmm...what should i ask from my boyfriend??????? a laptop?? a new pc? a new carrrrrrr? (evil grin)

I dont love you- My Chemical Romance


Where'd you go?


So never think I'd make you try to stay,


And maybe when we get there,


I'll think enough,


To find another way,


When after all this time,


Is you still around,


You're still the god falling nothing I have found,


So take your glass again,


And get out,


While you can,


Where'd you go?


And would you even turn to say,


I don't love you,


Like I did yesterday,


Sometimes I cry so hard for pleading,


So sick and tired all the mean less meaning,


But baby when they knock you down and out,


It's where you'll wanna stay,


And after all the blood that you still have,


Another time I was chancing it all around,


So fix your eyes and get up,


Baby, get up,


While you can,


Where'd you go?


And would you even turn to say,


I don't love you,


Like I did yesterday,


Where'd you go?


Would you have the guts to say,


I don't love you,


Like I loved you,


Yesterday,


I couldn't love you,


Like I loved you,


Yesterday,


I don't love you,


Like I loved you yesterday







Dividers

what?? i just dont understand this!

check out my latest poll

Monday, June 4, 2007

my guestbook


do sign my guestbook

Saturday, June 2, 2007

Hmmm....Kids in school think quick!!


TEACHER : Maria, go to the map and find North America.

MARIA : Here it is!
TEACHER : Correct. Now class, who discovered America?
CLASS : Maria!
_________________________________________

TEACHER : Why are you late, Frank?
FRANK : Because of the sign.
TEACHER : What sign?
FRANK : The one that says, "School Ahead, Go Slow."
_________________________________________

TEACHER: John, why are you doing your math multiplication on the floor?
JOHN : You told me to do it without using tables!
_________________________________________

TEACHER : Glenn, how do you spell "crocodile?"
GLENN : K-R-O-K-O-D-A-I-L"
TEACHER : No, that's wrong
GLENN : Maybe it s wrong, but you asked me how I spell it!
_________________________________________

TEACHER : Donald, what is the chemical formula for water?
DONALD : H I J K L M N O!!
TEACHER : What are you talking about?
DONALD : Yesterday you said it's H to O!
________________________________________

TEACHER : Winnie, name one important thing we have today that wedidn't have ten years ago.
WINNIE : Me!
________________________________________

TEACHER : Goss, why do you always get so dirty?
GOSS : Well, I'm a lot closer to the ground than you are.
________________________________________

TEACHER : Millie, give me a sentence starting with "I."
MILLIE : I is...
TEACHER : No, Millie..... Always say, "I am."
MILLIE : All right... "I am the ninth letter of the alphabet."
________________________________________

TEACHER : Can anybody give an example of COINCIDENCE?
TINO: Sir, my Mother and Father got married on the same day, same time."
________________________________________

TEACHER: George Washington not only chopped down his father's cherry tree, but also admitted doing it. Now, Louie, do you know why his father didn't punish him?"
LOUIS : Because George still had the ax in his hand.
________________________________________

TEACHER : Now, Simon, tell me frankly, do you say prayers before eating?
SIMON : No sir, I don't have to, my Mom is a good cook.
________________________________________

TEACHER : Clyde, your composition on "My Dog" is exactly the same as your brother's. Did you copy his?
CLYDE : No, teacher, it's the same dog!;
________________________________________

TEACHER: Harold, what do you call a person who keeps on talking whenpeople are no longer interested?
HAROLD : A teacher.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...