Saturday, June 16, 2007

daddy the best

Largest Database of Images For Comments And Profiles at FreeCommentTags.com

Profile Tools, free myspace layouts, comment codes, images, Myspace Layouts


Poem for Dads

Right around the time I turned three,
his deep voice entered my memory.

I needed to hear I was good enough,
that my awkward years would make
a diamond from the rough.

I always was the apple of his eye
that beheld my every mistake
and turned it into pride.

He gave me gifts of wisdom
way beyond my years,
he showed me there could be love
even through the tears.

A devoted champion
he comes in many forms:
mechanic, carpenter, handyman,
a witness when I was born.

Sports fanatic, tutor, a great big hugger,
artist, war hero, news anchor, scholar,
medicine man, dream weaver, and music lover.

Some are by blood, some linked by hearts,
it matters not how fathers get the part.

If Heaven’s gates await
then that’s where I’ll be,
once again coming home to
where my dad waits for me.



uwaaaaaa!!! byk buat dosa ngan abah nieh (mulalah aku emotional nieh)

resepi baru untuk bakal isteri

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Resepi kita hari nie ialah AYAM GORENG BEREMPAH TAK KUNJUNG TIBA

Bahan-bahan nya ialah:

-sudah tentu ayam-minyak masak,kalau boleh cap jalen(ada ker?)

-kicap jalen(hah yg nie mmg ada)

-sos jalen

-rempah ratus yg malas nak sebut sbb beratus-ratus

-lagi korang tanya lah kat mak anda..

Ok cara-caranya plak;

Pastikan ayam yg digunakan sudah disembelih dan kalau boleh ayam kampung yg dahpun akil baligh. Untuk sembelih anda boleh panggil tok imam masjid kampung anda. Kalau tok imam sibuk ajk masjid pun boleh juga dan bukannya Ah Chong yg buka kedai repair basikal belakang rumah anda. Tuang minyak masak ke dalam kuali. Tunggu sehingga minyak betul2 panas. Anda boleh lah melakukan aktiviti lain sementara menunggu minyak panas. Ambil masa ini untuk melakukan senaman ringan. Selepas melakukan senaman ringan, cuba berlari-lari anak disekeliling rumah. Bila sudah bosan cuba pula berjoging sepanjang taman di rumah anda. Pastikan anda melakukan senaman ringan yg betul untuk mengelakkan org di taman usung anda balik rumah sebab kaki anda krem. Cara untuk memastikan minyak sudah cukup panas, caranya mudah saja. Ambil jari anda,kalau malu anda boleh minta bantuan adik anda. Letakkan jari anda di tepi kuali dan bila secara spontan anda menjerit…adoi!! ,maka minyak sudah betul-betul panas. Pecah sebiji telur ayam dan masukkan ke dalam kuali tadi. Anda tidak perlu menggunakan hammer ataupun apit-g untuk memecahkan telur tersebut,memadailah dengan menggunakan sudu ataupun pecahkan di tepi kuali dalam skala 90 darjah. Bila telur tersebut sudah panas angkat telur tersebut dan letakkan di pinggan. Hiaskannya dengan menabur bawang goreng ataupun timun untuk menambahkan lagi kesedapan makanan. Jangan tabur macam nak tepung tawar mempelai bersanding pulak. Macam orang kahwin nanti jadinya.Ayam tadi ambil dan masukkan ke dalam peti sejuk. Anda boleh gunakan pada hari yang lain.Inilah yang dikatakan family planning. Panggil sanak saudara ataupun rakan taulan ke rumah anda untuk merasai hasil masakan anda. Menu ini sesuai untuk hidangan 2 orang dan boleh ditambah dengan masak lagi beberapa telur ayam. Akhir kata selamat mencuba dan pasti anda tak akan boleh lupakan masakan ini sampai bil-bila. Tapi saya tak janji tau..kekekeke MENU INI DI TAJA OLEH MINYAK MASAK CAP ROKIAH DAN SUAMINYA.“SUNGGUH MURNI MACAM CIKGU SRI MURNI”

**ngang gak org yg reka nieh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...