Glitter Text Maker

Friday, June 8, 2007

SOME MALAY JOKES

Mari terjun!!!

Dalam satu kejadian yg agak susah nak diterima akal, iaitu sebuah kapalterbang telah mengalami kerosakan enjin dan sedang menjunam hendakterhempas, terdapat 5 org penumpang di dalamnya tetapi beg parachute kecemasan hanya ada 4.

Berkata laa penumpang pertama, "Aku Hafiz Hashim. Malaysia perlukan aku.Kalau aku tadak, mcmmana nanti Malaysia nak menang All England lagi?". Laludia mengambil beg pertama dan terus terjun.

Penumpang kedua pulak berkata, "Aku Hillary Clinton, bekas calon presidenwanita pertama di US. Aku seorang yg paling bercita2 tinggi dan aku jugasenator New York. Aku juga berpotensi nak jadi seorang President". Dia pulamengambil satu beg dan terus terjun.

Penumpang ketiga menyampuk, "Ahh... aku President US! George W. Bush. Aku ada tanggungjawab yg berat untuk menjaga sebuah negara yg kuat. Tambahanpula, akulah President yg terpandai dlm sejarah US. Org Amerika mana yghendak melihat aku mati?". Dia terus menyentap satu beg dan terus terjun.

Penumpang keempat, Osama Bin Laden berkata kepada penumpang kelima, seorangbudak berumur 10 tahun, "Saya seorang Muslim dan saya berserah kpd Allahutk menentukan hidup dan mati saya. Adik ambillah beg parachute yg terakhir tu".

Budak 10 tahun itu menjawap, "Jgn bimbang. Ada satu lagi beg parachute utkpakcik. President terpandai dalam sejarah US tu terambil beg sekolahsaya!!!".

Free Myspace Dividers



Deduksi

Jiran 1 : Wahh... baru pindah ke?
Jiran baru : Ah... ya. Saya baru pindah ke sini. Cantik ye kat sini.
Jiran 1 : Encik ni kerja apa?
Jiran baru : Oh... saya ni seorang professor di universiti. Saya mengajar pasal deduksi.
Jiran 1 : Deduksi? Apa kebendenye tu?
Jiran baru : OK. Mcm ni. Saya bagi satu contoh. Saya nampak ada rumah anjing kat belakang rumah encik. Dengan itu, saya dapat rumuskan yg encikni bela anjing.
Jiran 1 : Ya, betul.
Jiran baru : Fakta tadi membawa saya merumuskan yg encik ini berkeluarga.
Jiran 1 : Huh... betul lagi.
Jiran baru : Dan fakta yg encik ni berkeluarga membolehkan saya merumuskanyg encik ini beristeri.
Jiran 1 : Tepat sekali.
Jiran baru: Itulah deduksi.

Petang itu...

Jiran 1 : Saya baru je bersembang dgn jiran sebelah... baru pindah.
Jiran 2 : Ooo... dia kerja apa?
Jiran 1 : Dia ni seorang professor, mengajar deduksi.
Jiran 2 : Apa tu??
Jiran 1 : OK, saya bagi contoh. Awak ada anjing kat rumah?
Jiran 2 : Tak.
Jiran 1 : Aishehman...

Free Myspace Dividers



Bodoh

Dua org bos besar sedang lepak2 sambil minum kopi di Coffee Bean. Bos sorang ni berkata, "Hey, awak nak tahu, saya punya driver punya laa bodoh.Kalau tak percaya, sekejap saya panggil dia". Dia memanggil driver dia danberkata,"Ah Beng... awak amik ini RM10, pergi kat showroom dan belikan sayaPorche 911 Turbo". Ah Beng jawab,"Yes sir! Orait!!" dan terus bergegas keshowroom kereta.

Bos yg satu lagi pulak berkata,"Ohh.. tu ok lagi. Saya punya driver lagi bodoh. Leman!, meh sini kejap!!". Leman berlari ke bosnya. "Apahal tuan?".Bosnya berkata, "Awak pegi balik rumah, check sama ada saya ada di rumahatau tidak". Leman jawab, "Orait tuan!!", lalu bergegas balik ke rumahbosnya.

Bosnya berkata kpd bos satu lagi, "Tengok! Si Leman ni mmg bengap nak mampos. Dah tau saya kat sini, takkan laa dia tak boleh fikir yg sayani ada di rumah ke tidak. Hahaha...".

Petang itu, bertemu laa dua org driver tadi.

Si Ah Beng berkata,"Lu tau ka,gua punya bos aa... maaaaanyak bodoh laa. Dia kasi sama gua sepuluh ringgitsuruh beli Porche. Dia tatak tau ka ini hari, hari Ahad. Mana kedai bukak?".

Si Leman balas balik, "Hehe.. bos aku laaagi bodoh. Ada ke dia suruh aku check dia ada kat rumah ke tak. Dia ada henset, call je laa rumah kalau naktau sangat. Bengap betul".


Free Myspace Dividers

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...